feat. tjuvtittat.

Faktum är att det stora tidsmässiga avståndet mellan detta och det föregående inlägget faktiskt inte beror på lathet från min sida. Istället är det så att jag och min kära familj (mamma, pappa, brorsa och kisse) varit iväg på husvagnssemester. Det blev en runda till Öland med mellanlanding i Eksjö. Kanske skriver jag mer om det (med tillhörande bilder) senare. Nu kommer istället en minikavalkad av "tjuvtittningar" (med inspiration från tjuvtittat.se) från resan. Det dök nämligen upp några roliga saker att fotografera som jag tänkte dela med mig av. De kommer i kronologisk ordning, vilket kanske går emot konstens alla regler eftersom den första "tjuvvtittningen" nog var den roligaste. I vilket fall som helst: håll till godo!



Inne i en filmuthyrningsbutik i Eksjö.
Man kan ställa sig något frågande till varför en söndrig "slush"-apparat skulle vara något att vara tacksam över... Det är inte utan att man ler lite åt den nysvenska butiksägarens strävan efter att vara artig på det nya språket - en strävan som gick lite väl långt, kan tyckas.




Skylt i närheten av Byrums Raukar på Öland.
Bra att man fick reda på att det är förbjudet med nerskräpning, för det brukar ju vara tillåtet annars!




En av otaliga reklamskyltar för restaurangen "Lammet & Grisen", just denna på Bödagården. Det är ju nämligen helt normalt att placera ut stora skyltar överallt på Öland. Vi åkte runt till ganska många olika sevärdheter och andra platser och till slut blev man nästan förvånad om man inte såg en sådan skylt (bland annat fanns sådana på Bödagården, Löttorps Camping, Hornsjön...). Det roliga är ju att skylten är så påkostad och stor att man kan tro att man kommit till själva restaurangen, vilket också två av mina familjemedlemmar var övertygade om vid ett tillfälle.



Informationslapp som satt på ett par byxor utanför en affär. Jag fullkomligt älskar den!



Kanske ganska ointressant "tjuvtittning", men dessa fyra cykelställ (titta även på kommande bilder), fanns inom några hundra meters area i närheten av en vik vid Stensö Camping utanför Kalmar. Folk är kanske särskilt glada till att cykla just i Kalmar?









Här har vi kanske förklaringen till alla cykelställ? Undrar om cykelställen är till för att uppmana folk att cykla eller om de tillkom på grund av att denna ovanstående uppmaning lyckades eller om det finns någon annan anledning. Verkligen intressant att fundera kring, eller inte.
Intressant är också den sista uppmaningen. Ska tänka på det nästa gång jag badar. (Skojar bara. Behöver inte tänka till för att undvika att utföra mina behov i vattnet.)

So long!


Kommentarer
Postat av: Dordi

Haha!! :)

2010-08-06 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0