Det tråkigaste inlägget hittils? Avgör själv! ;)

Nu undrar ni säkert om jag hann i tid till midsommarlunchen på Hela människan. Självklart gjorde jag inte det! 10 minuter för sent kom jag, för att vara exakt. Men nog pratat om det.

Efter vi varit på Hela människan åkte vi och hämtade min nya bildskärm. För att slippa betala TV-avgift så ska jag använda denna datorskärm till att titta på TV (via SVT Play, TV4 Play, osv.) och film med i min lägenhet. Det första året kommer jag att tjäna hela 75 kr på det. Men på sikt kommer jag ju att spara in mer.





Redan lite dammig.


Smurras nya hus - bildskärmskartongen!

Efter bildskärmshämtandet (det är roligt att skapa nya ord) hämtade vi upp brorsan och åkte mot Värnamo där det blev lite snabbshopping efter att vi gjort ett besök i Apladalen.


Tittut! Hungrig get...


Så kan man också göra...

Jag hittade två klänningar och ett par jeans och mamma en tunika på Snygga, vilket bara kostade 160 kr, sammanlagt! Med en kvart kvar till stängningsdags gick vi in på ByggMax för att köpa några fler brädor och en burk lasyr till spaljén jag och pappa håller på att bygga till en ny uteplats i trädgården.


Snart kanske min blogg är en modeblogg! Nä...

Åminne bruk var sista anhalt för gårdagens resa. Där var det motorträff och våffelservering. Pappa är intresserad av veteranbilar, medan vi andra har ett något svalare intresse för detsamma, men det är ändå roligt att åka iväg och hitta på litegrann. När vi hade gått på en "gata" med bilar uppställda på båda sidorna så skulle vi fortsätta titta och då sa pappa "Vi har ju inte tittat där än!" och pekade på ena sidan av bilar som vi nyss gått förbi. Jag tyckte att det räckte att använda vidseendet (heter det så?) och titta på både sidor samtidigt, medan jag gick, medan pappa visst hade koncentrerat sig på ena sidan. Slöseri med resurser och energi, kan jag tycka, att gå samma gata två gånger, haha, men där visar sig nog vem som är mest intresserad. (Kanske visar det också på att den kvinnliga kategorin människor har simultankapacitet, medan andra inte har det.)



Så var det nu en ny dag, som borde ägnas åt att slutföra två skolarbeten som blivit negligerade ett tag. Jag känner att jag borde ge dem lite uppmärksamhet igen. Sedan blir det nog bakande av cheesecake. Allvarligt talat så måste cheesecake vara något av det godaste som man kan äta!

Nu vet ni lite vad jag har hittat på och har samtidigt läst ett av de mest ointressanta blogginläggen i världshistorien. Visserligen kom jag ju fram till att bloggar behöver lite konkret vardagsanknytning, så nu har den fått det!

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Hanna Hmm

Hej Hanna..

Nu ska jag inte bara "smygläsa" utan även kommentera.... ; )

Du verkar ha fullt upp... ; ) Och grymt sugen på cheesecake blev jag nu...

Ha en underbar midsommar!

/En annan Hanna

2010-06-24 @ 11:43:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/funderar
Postat av: Hanna

SVAR:

Kul att du gav dig till känna! ;)

2010-06-24 @ 11:50:34
URL: http://bloggandehanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0