Facebookberoende

I brist på annat att skriva om för tillfället kan jag konstatera detta: Jag har blivit beroende av facebook! Det är bara att erkänna att jag är väldigt road av att läsa andras statusar, kommentera dem och ändra min egen (minibloggande kan man visst kalla det!). Lättroad? Möjligtvis.

Jag kan inte annat än att gratulera facebook för införandet av denna genialiska idé! Jag är märkbart road; det kan jag inte annat än erkänna! Däremot undrar jag om facebook också vill stå för konsekvenserna som blir av detta beroende. Jag förväntar mig att ni skriver klart min etikuppsats, läser ut etikboken och skriver en recension på den. Sedan har jag 180 sidor i en bok att läsa, en hemtenta att skriva, en predikan att förbereda och genomföra, och svara på frågor om 3 Moseboken, men det fixar ni väl?!

Nä, nu ska jag återvända till facebook!;)

Kommentarer
Postat av: sufei

oj jag visste inte att du fortfarande besökte min blogg! kul.

jag menade självklart bara generellt sett och inte specifikt dig, men det förstod du nog. men visst, jag håller med dig att det skulle behövas socialt stöd eller vad man ska säga på tidigt plan för blygisarna i skolan. jag vet inte hur du uppfattade mig i skolan, men jag var också blyg och vågade inte säga så mycket i början, dvs under låg- och mellanstadie. jag kan fortfarande bli i olika sällskap så jag VET ju hur det känns. och har man väl börjat vara "den tysta musen" i en grupp av människor tar det ett tag innan man kan eller tar mod till sig att komma ur den rollen, så därför är det viktigt med socialt stöd, som du säger.

hmm betyg i social kompetens eller ordning och uppförande är jag personligen väldigt skeptisk mot då det kan skära sig mellan lärare och elever (alltså jag vet ju att läraren inte ska ta med något personligt i bedömningen men ärligt talat, vem fan skulle inte gjort det liksom) och jag är rätt säker på att jag skulle fått dåligt betyg i det eftersom jag kunde vara ganska uppkäftig mot vissa lärare som jag tyckte var dumma i huvudet. ja, helt enkelt skulle det bara gynna fjäskisarna ännu mer, nej tack!



kul med någon som engagerar sig lite iaf, i vanliga fall är det ju som att ställa sig ensam i en öde skog och börja debattera på min lilla blogg..

2009-03-20 @ 11:05:43
URL: http://goingtoshanghai.blogg.se/
Postat av: svordomsvarning

men faan skrev en kommentar som försvann, förlåt men orkar inte skriva den igen :p kort och gott gick den ut på att det kan bli problem att söka jobb om man har dåligt uppförandebetyg så de där folkpartisterna kan dra åt helvete.

2009-03-20 @ 15:19:14
URL: http://goingtoshanghai.blogg.se/
Postat av: Anonym

vet inte om de fortfarande är inne på det men vet att de har varit det. folkpartiet, ja herregud.

2009-03-21 @ 14:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0