Skaffa mig ett liv? Men vad ska jag med flera till??

Klockan är tio på en lördagskväll och som vanligt lyser de bra tv-programmen med sin frånvaro. (Visserligen går det många filmer, men det är inte alltid att man orkar koncentrera sig på en hel film.) Vad ska jag nu titta på, tänker jag. Då är det liksom som om någon viskar i mitt öra: Skaffa dig ett liv!

Det där funderar jag på ibland, hur tokigt det egentligen är att säga så till någon. (För det första lever ju alla levande varelser ett liv, men det är självklart inte det man syftar på.) Kommentaren implicerar ju nämligen att man skylla sig själv om man inte har något kul att göra en kväll. Om man nu tycker att någon borde skaffa sig ett liv - hjälp personen att skaffa sig ett liv då...!

Det finns så många olika slags liv man kan leva. Vad är det som säger att vissa sätt att leva sitt liv är mer värda än andra?! (Okej, jag tycker visserligen att man kan leva sitt liv på bra och dåliga sätt, även om det är svårt att definiera och avgöra vad som är vilket.) Det jag menar är, vad är det som säger att just tv-tittande skulle representera att man använder sitt liv på ett dåligt sätt? Man kan lära sig mycket genom olika tv-program, till exempel. Nu var det visserligen inte riktigt detta jag ville få fram genom mitt blogginlägg, även om jag kan erkänna att jag verkligen inte gillar när någon, lite överlägset, säger: Jag tittar aldrig på tv!

Den senaste tiden har jag också funderat en hel del på vad jag vill fylla mitt liv med. Hur vill jag leva mitt liv? Vad vill jag fylla mitt liv med?

Detta blev visst lite spridda tankar så här på lördagskvällen.

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0