Anteckningar

Till min person är jag sådan att jag ibland antecknar för mycket, exempelvis på lektioner, för säkerhets skull – det kan ju komma till anledning liksom! Och så har jag hört att man kan lära sig mycket från andra människor – i samvaro med andra människor får man nya insikter. Därför tänkte jag skriva ner lite råd och åsikter som människor jag mött har yppat, direkt eller indirekt. Livet måste ju bli så mycket bättre och enklare om man tar till sig av det som andra människor tycker!

 

 

Så här är det:

 

Det är av yttersta vikt att man plockar upp efter sig direkt, diskar sin disk innan morgonen och håller ordning.

 

Man är krånglig om man vill vara noggrann och göra rätt, sortera ordentligt och systematisera.

 

 

Man ska absolut inte dricka alkohol.

 

Det är löjligt och inskränkt att vara absolutist.

 

 

Har man en tendens till att lätt komma för sent så är man självisk.

 

Man ska ha överseende med andra människors egenheter.

 

 

Internet, dator och mobil är osocialt.

 

Andra ”osociala” ting som telefoner, brev och TV är helt okej.

 

 

Alla ska få vara med och leka.

 

Om man inte tar för sig och bjuder på sig själv så får man skylla sig själv också.

 

 

Politiker är giriga, inskränkta och tänker inte på de svaga. Det är vanligt folk som är vettiga.

 

Det vettiga vanliga folket ska inte slösa sin tid på onödigt läsande och utbildning utan ska helst börja arbeta när de är 14 år.

 

 

Nu känner jag mig som en mycket bättre person!

 

 

Men jag har blivit riktigt bra på att bara anteckna det viktigaste på lektionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0