Att förflyttas framåt i tiden utan tidsmaskin

Plötsligt känns det som att jag har förflyttat mig en månad framåt i tiden! Eller mer. Just nu har jag liknande känslor som jag brukar ha i mellandagarna, och jag tror att snön går stt "skylla" för det. Men jag älskar det!

Klyschan är nog sann; det finns en tjusning med alla årstider. Det ger upphov till så mycket olika känslor, både när årstiderna verkligen växlar och när man längtar efter och anar dessa växlingars intåg. Jag undrar hur det känns att bo i länder där årstiderna knappt varierar - kanske endast med regn- och torrperioder. Upplever de samma förändringar i sinneläget och tankarna? Längtar de efter väderväxlingar, eller känns deras tillvaro, mer eller mindre, densamma oavsett tid på året? Blir de inte uttråkade? Jag ska nog fråga någon från ett sådant land någon gång, men då behöver de ju kunna jämföra med hur vi har det. Är det någon som läser här som har haft tillfälle att verkligen jämföra?

Hur som helst, jag är glad över att vi har olika årstider i Sverige. Det enda problemet är väl att vår mänskliga hjärna inte alltid uppskattar att få för lite ljus, men, men.

Jag ska se om jag får med mig brodern min ut i snön senare idag. Att bygga en snölykta skulle vara mysigt. Det var nog flera år sedan det senast hände! Det gäller att passa på; man vet inte hur mycket snö det blir i vinter. (Jag hoppas på mycket!) Man får hoppas att lyktan inte har smält bort i kväll bara, men det återstår att se. Förresten, ikväll ska jag titta på "Så mycket bättre", som vanligt. Ett litet tips bara.

Ha det bra och njut av dagen!

(Kommer nog fler inlägg idag, visserligen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0