Länktips

Lina Mattebo skriver en artikel i tidningen Dagen som jag vill länka till eftersom jag tror att den tar upp ett väldigt aktuellt och viktigt ämne, något som berör alla människor, på olika sätt.

 

Personligen tror jag att ett av kyrkans allra viktigaste uppdrag är att försöka, med Guds hjälp, göra vad den kan för att minska detta problem.

Jag tror att det är något av det mest svåra och utmanande som vi som kyrka kan ställas inför, eftersom det kan innebära att vi tvingas lämna vår egen bekvämlighetszon, men jag tror också att, om vi tar Jesu uppmaning på allvar, kan ge oss otroligt mycket tillbaka.

 

Klicka här för att läsa artikeln.

 

 

Ett nytt bud ger jag er: att ni skall älska varandra. Så som jag har älskat er skall också ni älska varandra. Alla skall förstå att ni är mina lärjungar om ni visar varandra kärlek.

 

 

Mina kära, om Gud har älskat oss så, måste också vi älska varandra. Ingen har någonsin sett Gud. Men om vi älskar varandra är Gud alltid i oss, och hans kärlek har nått sin fullhet i oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0